Back to All Events

VÄRIEN VALINTA JA KÄYTTÖ: Elävät Värit Verkossa 1-kurssi


  • Tmi Coltrane | Visuopisto (map)

VÄRIEN KÄYTTÖ YRITYKSEN VIESTINNÄSSÄ: MITEN VAIKUTAT VÄREILLÄ verkossa?

  • Miksi väreillä on suuri merkitys yrityksen viestinnässä?

  • Mitä ja miten väreillä saadaan viestittyä?

  • Viestin vahvistaminen väreillä, miten saat värit puhumaan samaa kieltä muun viestinnän kanssa?

  • Kohderyhmän huomioon ottaminen värien valinnassa ja käytössä

  • Värien päivittäminen tai muuttaminen

  • Miten väreillä saadaan aikaan toivottuja reaktioita?

YRITTÄJÄN VÄRIOPPI

  1. Väriympyrä ja sen käyttö

    Kaikki lähtee väriympyrästä
    Miten löydät verkosta väriympyrän tai tilaat fyysisen?
    Näin käytät väriympyrää helposti: väriympyrän perusteet

  2. Värien yhdistäminen
    Värien yhdistäminen väriympyrän avulla

  3. Väripsykologia

    • Mitä on väripsykologia?

    • Miten väreillä saadaan aikaan toivottuja reaktioita?

    • Väripsykologian käyttö yritystoiminnassa

      Väritrendit

    • Mitä kannattaa tietää trendeistä?

    • Missä tilanteessa ja miten niitä kannattaa ottaa huomioon markkinoinnissa?

    • Nykyiset trendit

  4. Värien valinta ja siihen muut vaikuttavat asiat

    • Kohderyhmä

    • Tuote tai palvelu

    • Liiketoiminnan luonne

    • Yhtenäisyys

  5. Värien sopivuus muotoihin, fontteihin, muuhun visuaalisuuteen

  6. Värien päivittäminen ja muuttaminen

KURSSI AUTTAA YMMÄRTÄMÄÄN VÄRIEN VAIKUTUSTA JA HYÖDYNTÄMÄÄN SITÄ ON-LINE MARKKINOINNISSA.

KURSSIN JÄLKEEN:

  • Ymmärrät värien roolin ja miten hyödyntää sitä

  • Tiedät, mitkä eri asiat vaikuttavat värien valintaan ja yhdistämiseen: osaat käyttää väriympyrää ja väriteoriaa sekä ymmärrät väripsykologiaa ja sen roolia kokonaisuudessa

  • Tiedät, mikä rooli on väritrendeillä ja miten niitä voi käyttää omassa markkinoinnissa ja miksi niitä kannattaa käyttää

  • Osaat perusteet värien perusvalintaan ja yhdistää värejä

  • Osaat luoda riittävän kontrastin väreillä

  • Harjoitustehtävien avulla osaat arvioida mahdollisten nykyisten värien toimivuutta.



JATKOKURSSILLA SYVENNETÄÄN OMAN YRITYKSEN VÄRIEN VALINTAA KÄYTÄNNÖSSÄ VISUOPISTON OMAN ELÄVÄN VÄRIOPIN MUKAAN, JOSSA ON HELPPO JA KÄYTÄNNÖNLÄHEINEN ROAD MAP. Tämän avulla pystyt helposti lähteä työstämään oman yrityksen värejä joustavasti niin, että myös niiden päivittäminen on helppoa. Pystyt luomaan eri kampanjoille siihen sopivalla tavalla tunnusvärin tai esim. löytää tavan eritellä eri tuoteryhmät värien avulla. Elävä Värioppi antaa eväät yhtenäiseen, mutta joustavaan värien käyttöön, jotta saat kaikki irti markkinoinnin tärkeimmästä valttikortista.

Previous
Previous
1 April

VisuPläjäys