Ajankohtaisia uutisia, näkökulmia ja ohjeita visuaalisuudesta
VisuBlogi
Porin bränditarina on kuuluisa eikä suotta.
Porin bränditarina: Visuaalisella viestinnällä ja huuumorilla huikeat tulokset. Pori on rohkea ja välittävä paikka, jossa päätettiin tehdä bränditeemaksi ja valittiin myös arvoksi mm. rakkaus.
Porisuhdeneuvoja, oma joululaulu, YouTube videoita, somen huikea orgaaninen suosio miljoonissa, rakkauskirje entisille asukkaille ovat esimerkkejä siitä, mitä thetiin ja mitä saatiin aikaiseksi. Paikka saatiin jopa muuttovoittoiseksi!
Verkkosivun suunnittelun trendit 2025
Verkkosuunnittelun ja -kehityksen maailma on täynnä luovuutta ja innovaatioita, jotka muokkaavat tapaamme ajatella digitaalisia kokemuksia.
Visuaalisuuden merkitys on valtava poliitikon ja/tai vaaliehdokkaan viestinnässä
Visuaalisuudella vaikutetaan ja vakuutetaan. Saadaan uskomaan. Ja siitähän on kyse politiikassa ja vaalityössä.
Henkilöbrändi on tärkeä. Siinä kiteytyy myös, mitä asiaa ehdokas ajaa. On tärkeää olla hyvät kuvat eri tilanteissa otettuna, mutta ammattimainen visuaalisuus ja visuaalinen ilme kaikessa luo luottamusta.
Värien valinta
Värien valinta yrityksessä voi olla haastavaa. Visuaalisuuden kokonaisuus pitää ottaa huomioon, väriteoria kertoo jotan, samoin värispykologia, mutta myös ala ja oma liiketoiminta sekä intuitio kohderyhmään vaikuttamisesta ovat tärkeitä asioita.
Jaguar brand renewal - where is the car?
Visuaalisuuden muutokset ja kokonaisen maailmalla kaikken tunteman arvokkaan brändin muuttaminen yhdessä yössä on aina riski. Visuaalisuutta voi muuttaa monella tapaa.
Jaguar muutti brändiään ja teetti talon sisällä uutta kohderyhmää (nuoret, rikkaat) miellyttämään aivan uuden visuaalisuuden. Kritiikkiä herättää erityisesti se, että vanha kohderyhmä unohdettiin ja kaikki visuaalisuus sekä muut muutokset tehtiin strategiamuutoksena myynnin suuntaamisena muualle. Seuraukset eivät olleet hyvät.
Vuoden 2025 väri on valittu (Pantone) - katso myös muut vuoden värit 2025
Visuaalisen ilmeen tärkein asia on värit. Myös yrityksen väreissä kannattaa ottaa trendit huomioon, vaikkei koko värejä luonnollisesti joka vuosi muuteta, mutta esimerkiksi kampanjan highlight väriksi se voi sopia. Ihmiset tottuvat näkemään vuoden väriä mm. sisustuksessa ja vaatetuksessa sekä yhdistämään värin trendikkääksi.
Visuaalisuus työnhaun valttina
Miten erotut hakemuksellasi? Miten luot oikean mielikuvan? Ota visuaalisuus mukaan oikealla tavalla, jää mieleen ja olet jo askeleen edellä muita. Lue lisää.
Visuaalisuus kilpailutekijänä: 10+1 syytä panostaa visuaalisuuteen
10 + 1 syytä panostaa visuaalisuuteen. Visuaalisuus on markkinoinnin tärkein elementti ja saattaa muuttaa myös sinun myynnin suunnan. Lue miksi!
Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus, case story
Verkkosivujen rakentaminen, case story. Pieleen mennyt projekti maksoi yrittäjälle paljon. Mikä meni pieleen?
Miksi vierailijat eivät jää sivuillesi?
Miksi ihmiset lähetevät sivuilstasi? Miten saat heidät jäämään ja muuttamaan vierailijat potentiaalisiksi asiakkaiksi?
Visuaalisen viestinnän esimerkki: IITTALA HYPPÄSI TRENDIEN PARIIN
Visuaalisen viestinnän esimerkki: itala on nerokkaasti ottanut trendejä, logoonsa, mutta tehnyt siitä samalla ajattoman…! WAU.
Visuaalisen viestinnän osana typografia / fontit
Visuaalinen viestintä: Fonttien valinta ei ole pieni päätös. Fontit ovat osa
Visuaalinen markkinointi on keino vaikuttaa ostopäätöksiin
Visuaalinen markkinointi -keino vaikuttaa ostopäätöksiin.
Kyvyt käyttöön: Oma polku löytyi yrittäjyydestä
Rakastan yli kaiken sitä mitä teen. Ahmin tietoa ja taitoa visuaalisuudesta, seuraan kansainvälisiä
alan uutisia, blogeja, trendejä – kaikkea mitä ehdin ja löydän. Tilaan kirjoja, etsin inspiraatioita,
innovatiivista tapaa luoda erottuvaa visuaalisuutta. Olen kulkenut pitkän tien päästäkseni tähän
pisteeseen, jossa teen sen mitä jaksan ja sitä, mitä rakastan.
Pysy ajan hermoilla.