Ajankohtaisia uutisia, näkökulmia ja ohjeita visuaalisuudesta

VisuBlogi

TEKOÄLY ON SE ASSARI, JOSTA OLET AINA UNELMOINUT
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

TEKOÄLY ON SE ASSARI, JOSTA OLET AINA UNELMOINUT

Mihin pienyrittäjä tarvitsee tekoälyä ja miksi? Onko tekoäly se pelottava mörkö vai arjessa auttava assari? Tekoäly voi muuttaa työntekoa paljon. Pienyrittäjälle se voi olla todella suuri apu, kun aika ja muut resurssit ovat tiukoilla.

Lue lisää
Porin bränditarina on kuuluisa eikä suotta.
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

Porin bränditarina on kuuluisa eikä suotta.


Porin bränditarina: Visuaalisella viestinnällä ja huuumorilla huikeat tulokset. Pori on rohkea ja välittävä paikka, jossa päätettiin tehdä bränditeemaksi ja valittiin myös arvoksi mm. rakkaus.

Porisuhdeneuvoja, oma joululaulu, YouTube videoita, somen huikea orgaaninen suosio miljoonissa, rakkauskirje entisille asukkaille ovat esimerkkejä siitä, mitä thetiin ja mitä saatiin aikaiseksi. Paikka saatiin jopa muuttovoittoiseksi!

Lue lisää
VISUAALINEN SUUNNITTELU: Värien valinta JA PÄIVITTÄMINEN
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

VISUAALINEN SUUNNITTELU: Värien valinta JA PÄIVITTÄMINEN

Värien valinta yrityksessä voi olla haastavaa. Visuaalisuuden kokonaisuus pitää ottaa huomioon, väriteoria kertoo jotan, samoin värispykologia, mutta myös ala ja oma liiketoiminta sekä intuitio kohderyhmään vaikuttamisesta ovat tärkeitä asioita.

Lue lisää
Jaguar brand renewal - where is the car?
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

Jaguar brand renewal - where is the car?

Visuaalisuuden muutokset ja kokonaisen maailmalla kaikken tunteman arvokkaan brändin muuttaminen yhdessä yössä on aina riski. Visuaalisuutta voi muuttaa monella tapaa.

Jaguar muutti brändiään ja teetti talon sisällä uutta kohderyhmää (nuoret, rikkaat) miellyttämään aivan uuden visuaalisuuden. Kritiikkiä herättää erityisesti se, että vanha kohderyhmä unohdettiin ja kaikki visuaalisuus sekä muut muutokset tehtiin strategiamuutoksena myynnin suuntaamisena muualle. Seuraukset eivät olleet hyvät.

Lue lisää
Vuoden 2025 väri on valittu (Pantone) - katso myös muut vuoden värit 2025
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

Vuoden 2025 väri on valittu (Pantone) - katso myös muut vuoden värit 2025

Visuaalisen ilmeen tärkein asia on värit. Myös yrityksen väreissä kannattaa ottaa trendit huomioon, vaikkei koko värejä luonnollisesti joka vuosi muuteta, mutta esimerkiksi kampanjan highlight väriksi se voi sopia. Ihmiset tottuvat näkemään vuoden väriä mm. sisustuksessa ja vaatetuksessa sekä yhdistämään värin trendikkääksi.

Lue lisää
Visuaalisuus työnhaun valttina
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

Visuaalisuus työnhaun valttina

Miten erotut hakemuksellasi? Miten luot oikean mielikuvan? Ota visuaalisuus mukaan oikealla tavalla, jää mieleen ja olet jo askeleen edellä muita. Lue lisää.

Lue lisää
Kyvyt käyttöön: Oma polku löytyi yrittäjyydestä
Coltrane Hassinen Coltrane Hassinen

Kyvyt käyttöön: Oma polku löytyi yrittäjyydestä

Rakastan yli kaiken sitä mitä teen. Ahmin tietoa ja taitoa visuaalisuudesta, seuraan kansainvälisiä

alan uutisia, blogeja, trendejä – kaikkea mitä ehdin ja löydän. Tilaan kirjoja, etsin inspiraatioita,

innovatiivista tapaa luoda erottuvaa visuaalisuutta. Olen kulkenut pitkän tien päästäkseni tähän

pisteeseen, jossa teen sen mitä jaksan ja sitä, mitä rakastan.

Lue lisää
Three colorful rainbow lorikeets perched on a wooden railing with green leaves in the background.

Pysy ajan hermoilla.

Tilaa VisuVinkit

TILAA TÄSTÄ