Visuaalisuus kilpailutekijänä: 10+1 syytä panostaa visuaalisuuteen
Visuaalisuus vaikuttaa suoraan myyntiin. Tutkimusten mukaan jopa 93 % ihmisistä ostaa tuotteen etupäässä sen ulkonäön vuoksi. Pelkkä värikin voi olla suurin syy tuotteen valintaan.
Ammattimainen visuaalisuus antaa luotettavan kuvan yrityksestä. Ostamme vain luotettavalta yritykseltä.
94% verkkosivuston ensivaikutelmasta perustuu visuaalisuuteen ja sen mukaan tehdään päätös jäädäänkö sivuille vai ei. Menetät siis jatkuvasti suurimman osan potentiaalisista asiakkaista, jos sivusto ei houkuta jäämään.
Prosessoimme kuvia 60,000 kertaa nopeammin kuin tekstiä. Visuaalisella viestinnällä kiinnität huomion saat ihmiset kiinnostumaan. Jos et herätä positiivisella tavalla huomiota, et saa kiinnostumaan.
Muistamme 80 % mitä näemme ja 20 % mitä luemme. Usein selaamme verkon sisältöä, mutta emme lue. Suurin osa meistä on visuaalisia oppijoita. Visuaalisuus jää myös mieleen.
Väreillä on eri merkityksiä ja ne tuovat esiin erilaisia tunteita. Erilaisilla tunteilla vaikutat ostopäätöksiin. Värit jäävät myös alitajuntaan ja siten muistiin. Tätä hyväksikäyttämällä voit ottaa markkinoinnissa jättiharppauksia.
Visuaalisilla elementeillä ohjaat ihmisen huomiota juuri sinne, minne haluat. Voit korostaa ja luoda juuri niitä mielikuvia, joita haluat.
Visuaalisuudella saat vierailijan kulkemaan ostopolkua pitkin. Saat luotua tärkeysjärjestyksen asioihin ja vierailija seuraa asioita ja kulkee sivustollasi haluaamaasi reittiä pitkin .
Hyvä visuaalisuus jää muistiin ja alitajuntaan.
Voit muuttaa tylsän tai vaikeasti ymmärrettävän tietoa mielenkiintoiseksi ja samalla omaksuttavassa ja intoa herättävässä muodossa. Visuaalisuus myös helpottaa lukemista sekä havainnollistaa ja selkeyttää monimutkaisiakin asioita.
Yhdenmukainen visuaalinen yritysilme tekee brändistä ja yrityksestä tunnistettavan. Yritysilme on se, jolla erotut ja luot itsellesi kilpailuedun.