VÄREILLÄ HERÄTÄ HUOMION, LUOT TUNNELMAN, TUOT ESIIN HALUAMASI TUNTEET JA JÄÄT MIELEEN
EROTU JOUKOSTA.
VAIN NÄKYVÄ YRITYS HUOMATAAN.
Onko haastavaa valita värejä?Miten saat värit kuvastamaan yritystä ja sen toimintaa? Tuomaan ja luomaan oikeita tunteita ja tunnelmia? Kokeile VisuOpiston uutta värien valinnan apuria!
Klikkaa linkkiä ja pääset valitsemaan yritystäsi kuvastavia adjektiiveja. Tämän jälkeen näet, mitkä värit eniten sopivat valitsemiisi adjektiiveihin. Sen jälkeen voit vielä katsoa, mitkä värit sopivat parhaiten yhteen.
KOKEILE TÄÄLTÄ VÄRIEN SOPIVUUTTA.
Värien valinTA ja värien päivittämiNEN - PANOSTA NÄIHIN, SE VOI OLLA TÄRKEIN KILPAILUETUSI
Copyright VisuOpisto 2025
Monet värien valintaa vaikuttavat asiat ovat päämme sisällä.
-
Värien yhdistäminen kuulostaa vaikeammalta kuin on. Värejä voi yhdistää perinteisin tavoin ja netissä voi kokeilla niitä. Voit ottaa myös kuvan pohjaksi. Kokeile myös random -vaihtoehtoja,! Tutki alan menestyneimpien brändien värien käyttöä ja vertaa muihin.
Laita värit elämään. Ne ovat yksi parhaista kilpailuvalteista, koska rekisteröimme aina ensimmäisenä värit ja ne jäävät mieleen.. Älä jätä tätä valttia käyttämättä!
-
Värit vanhenevat siinä missä fontit ja muukin visuaalinen ilme. Itse olet varmasti huomannut 90-luvulle jämähtäneet yrityskuvat ja tiennyt aikakauden, jolta visuaalinen ilme on.
Värejä voi päivittää helposti sävyä vaihtamalla. Trendejä kannattaa seurata ja ottaa trendivärejä esimerkiksi kampanjoihin huomioväreiksi. Niillä voi myös täydentää brändivärejä nettisivuilla ja somessa tai kampanjoissa. -
Mitä tunteita ja tunnelmia haluat herättää?
Väripsykologialla on pitkät perinteet ja se kertoo, miten keskimäärin ja yleisimmin ihmiset reagoivat eri väreihin. Luonnollisesti on poikkeuksia ja kohderyhmäsi saattaa olla sellainen. -
Mielestäni mitään värejä ei voi valita ilman väriympyrää.
Väriympyrällä voit tehdä ns. “turvallisia väriyhdistelmiä” paljon ja eri väriohjelmat lähtevät aina tavalla tai toisella väriympyrän teoriasta. Väriteoria itsessään on erittäin vanha, alkujaan Newtonin ajoilta. -
Tämä on yllättävän tärkeää. Haluat erottua, mutta on varmasti syynsä, jos kaikilla on jonkun värin eri sävyjä.
Kuitenkin perinteisilläkin aloilla on rohkeita poikkeuksia. Tai sinä voit olla sellainen. Muista, että erottautuminen on tärkeää.
-
Mitä asioita kohderyhmäsi ihannoi? Vauhtia ja vaarallisia tilanteita vai vakautta? Ovatko he avoimia uusille tuulille vai hyvin perinteisiä?
Muista, että värit eivät ole ikuisia ja voit aina kokeilla ja muuttaa sekä lisätä niitä esim. aloittamalla kahdella. -
Intuitiota ei pidä unohtaa. Liiketoimintaan, tuotteisiin ym. liittyvät asiat ovat vähintäänkin yhtä tärkeitä.
Yllättävyyttä voi saada aikaan monella tavoin. -
Ennakkoluulot ja asenteet saattavat olla esteenä värien valinnalle. Esimerkiksi vaalenpunainen ja pinkki ajateltiin ennen kuuluvan vain lapsille ja naisille.
Nyt DNA ja monet nykyajan yrityksen käyttävät sitä dynaamisuuden symbolina, mutta myös erottuakseen muista.Jos joku väri tuntuu liian rohkealta, kokeile eri sävyjä. Väri muuttuu paljon. Älä yhdistä liian montaa väriä ja taas yksi väri yhdellä sävyllä ei tuo elävyyttä.
Webinaarin aiheita 25.2. olivat:
Miksi värit ovat tärkein markkinoinnin elementti?
Miten värien käyttö vaikuttaa tulokseen?
Värien valinta ja käyttö muuttuvassa ympäristössä ja infotulvan keskellä
Miten ja miksi kannattaa käyttää trendivärejä yrityksen visuaalisuudessa?
Värien yhdistäminen
Tekoälyn käyttäminen väreissä
Elävät Värit Verkossa
Webinaari
ILMAINEN WEBINAARI
Tilaa ilmaiset ohjeet juuri sinun yrityksesi värien pävittämisestä:
