VAKUUTA, VAIKUTA JA VALLOITA VÄREILLÄ.


VÄREILLÄ JÄÄT MIELEEN. NE HERÄTTÄVÄT TUNTEITA JA LUOVAAT TUNNELMIA, JOTKA JÄÄVÄT ALITAJUNTAAMME. VÄRIT OVAT OSA KAIKKEA, MITÄ NÄEMME.

VÄREILLÄ ON ERITTÄIN SUURI VAIKUTUS OSTOPÄÄTÖKSIIN.
EI SIIS OLE OLLENKAAN SAMA, MITÄ VÄREJÄ KÄYTÄT.


värit

 

sitouttavat kohderyhmää yritykseen

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

jäävät mieleen

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

vaikuttavat ostopäätöksiin jopa yli 90&

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

VISUAALISUUDEN TÄRKEIN ELEMENTTI

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.


HERÄTTÄVÄT TUNTEITA

HUIKEA KILPAILUETU

TEKOÄLY JA VÄRIT:

Tekoäly on huippu tekemään analyyseja ja haistamaan uusia trendejä ym. Tässä esimerkkejä värien käytön sisälle tehtävistä muutoste:

Automaattinen värinkorjaus: Tekoälyalgoritmit voivat analysoida kuvia ja säätää värejä automaattisesti tiettyjen standardien mukaisiksi. Tämä voi vähentää manuaalisten säätöjen tarvetta ja johtaa tasaisempaan ja tarkempaan värintoistoon.

Ennakoiva analyysi: Tekoäly voi analysoida historiallisia tietoja ja kuvioita ennustaakseen mahdollisia värivaihteluita ja suositellakseen säätöjä ennen tulostusta. Tämä ennakoiva lähestymistapa voi auttaa välttämään ongelmia ja säästämään aikaa tuotantoprosessissa.

Koneoppiminen kalibrointia varten: Koneoppimisalgoritmit voivat oppia aiemmista kalibrointiprosesseista ja optimoida väriasetukset eri tulostusmateriaaleille ja -olosuhteille. Tämä voi johtaa tehokkaampaan ja tarkempaan värinhallintaan.

Laadunvalvonta: Tekoälyä voidaan käyttää reaaliaikaiseen laadunvalvontaan tunnistamalla värieroja tulostusprosessin aikana. Automaattinen valvonta voi auttaa havaitsemaan virheet varhaisessa vaiheessa, vähentämään jätettä ja parantamaan yleistä tulostuslaatua.

Räätälöinti ja personointi: Tekoäly voi mahdollistaa kehittyneemmän värien mukauttamisen yksilöllisten mieltymysten perusteella. Tämä voi olla erityisen arvokasta pakkauksen ja markkinoinnin kaltaisilla aloilla, joilla ainutlaatuiset ja tuotemerkkikohtaiset värit ovat ratkaisevan tärkeitä.

Ennen suosittelin sosiaalista kuuntelua, jotta pääsee lähemmäksi kohderyhmää ja sen ajattelutapaa. Nyt arvaan millaisen katseen saa, jos ehdotan tätä.

HALUATKO OPPIA VÄREISTÄ?

VISUOPISTO KOULUTTAA YRITTÄJIÄ JA MUITA KIINNOSTUNEITA VÄRIEN VALINTAAN JA KÄYTTÖÖN LÄHTIEN VÄRIOPIN JA-TEORIAN TÄRKEIMMISTÄ SEIKOISTA, JOIDEN YMMÄRTÄMINEN ON EDELLYTYKSENÄ LISÄOPPIIN VÄREISTÄ SEKÄ VÄRIEN VALINTAAN JA NIIDEN KÄYTTÄMISEEN TEHOKKAASTI MARKKINOINNISSA.

JATKOKURSSILLA OPIT PÄÄSET SOVELTAVAAN VISUOPISTON OMAA ELÄVÄÄ VÄRIOPPIA SUORAAN OMAAN YRITYKSEESI.

KURSSIT SUORITETAAN ITSENÄISESTI, MUTTA NIIHIN SISÄLTYY TEHTÄVIÄ JA NIIDEN TARKASTUS SEKÄ 30 MIN (ETÄNÄ) YHTEENVETOPALAVERI, JOSSA VOIT MYÖS KYSYÄ SOVELTAMIS ESTA TAI MISTÄ VAIN..

Alkeiskurssin asiat on valittu ja hiottu yrittäjälle, joka haluaa nopeasti oppia, miten värit vaikuttavat ostopäätöksiin ja myyntiin. Kurssilla on paljon esimerkkejä ja tehtäviä, joissa sovelletaan opittuja asioita käytäntöön ja omaan yritykseen. Saat suoraan hyödyn käytäntöön ja vielä 30 palautepuhelun harjoituksista, jolloin voit myäs itse kysyä rityksesi värien käytöstä. Tätä tietoa tarvitset kaikissa yrityksissä ja siitä voi tulla paras kilpailuetusi.

Jatkokurssilla opit VisuOpiston Elävää Värioppia, joka on tämän päivän moderni tapa valita, käyttää ja myös päivittää värejä.

Tämä on tehokeinosi löytää ehkä paras kilpailuetusi koskaan.

Näillä kursseilla opit yrittäjän kannalta tärkeimmät asiat

  • väriteoriasta

  • väriopista

  • väripsykologiasta (värien merkitys)

  • kilpailijoiden värien analysoinnista ja alan värien huomioimisesta

  • värien yhdistämisestä luotettujen keinojen sekä luovempien kautta

  • testaamaan värejä käytännössä, koska kukaan ei voi täysin ennustaa

  • värien käyttö eri kultttuureissa

  • miten voit hyödyntää tekoälyä värien käytössä.

    100 % TYYTYVÄISYYSTAKUU. ET MENETÄ MITÄÄN. JOS ET OLE TYYTYVÄINEN, SAAT RAHASI RKAISIN.

VISUOPISTON ELVÄ VÄRIOPPI VIE VÄRIT ELÄVINÄ OPTIMAALISESTI MARKKINOINNIN MAAILMAAN TEHOKKAAKSI KILPAILUKEINOKSI MAKSIMOIMAAN MYYNTISI.

Värien valinnassa ja värien päivittämisessä
huomioitavIA ASIOITA ON PALJON.

Visuaalisuus värien valinta

Copyright VisuOpisto 2025

Monet värien valintaa vaikuttavat asiat ovat päämme sisällä.

  • Värien yhdistäminen kuulostaa vaikeammalta kuin on. Värejä voi yhdistää perinteisin tavoin ja netissä voi kokeilla niitä. Voit ottaa myös kuvan pohjaksi. Kokeile myös random -vaihtoehtoja,! Tutki alan menestyneimpien brändien värien käyttöä ja vertaa muihin.

    Laita värit elämään. Ne ovat yksi parhaista kilpailuvalteista, koska rekisteröimme aina ensimmäisenä värit ja ne jäävät mieleen.. Älä jätä tätä valttia käyttämättä!

  • Värit vanhenevat siinä missä fontit ja muukin visuaalinen ilme. Itse olet varmasti huomannut 90-luvulle jämähtäneet yrityskuvat ja tiennyt aikakauden, jolta visuaalinen ilme on.

    Värejä voi päivittää helposti sävyä vaihtamalla. Trendejä kannattaa seurata ja ottaa trendivärejä esimerkiksi kampanjoihin huomioväreiksi. Niillä voi myös täydentää brändivärejä nettisivuilla ja somessa tai kampanjoissa.

  • Mitä tunteita ja tunnelmia haluat herättää?

    Väripsykologialla on pitkät perinteet ja se kertoo, miten keskimäärin ja yleisimmin ihmiset reagoivat eri väreihin. Luonnollisesti on poikkeuksia ja kohderyhmäsi saattaa olla sellainen.

  • Mielestäni mitään värejä ei voi valita ilman väriympyrää.

    Väriympyrällä voit tehdä ns. “turvallisia väriyhdistelmiä” paljon ja eri väriohjelmat lähtevät aina tavalla tai toisella väriympyrän teoriasta. Väriteoria itsessään on erittäin vanha, alkujaan Newtonin ajoilta.

  • Tämä on yllättävän tärkeää. Haluat erottua, mutta on varmasti syynsä, jos kaikilla on jonkun värin eri sävyjä.

    Kuitenkin perinteisilläkin aloilla on rohkeita poikkeuksia. Tai sinä voit olla sellainen. Muista, että erottautuminen on tärkeää.

  • Mitä asioita kohderyhmäsi ihannoi? Vauhtia ja vaarallisia tilanteita vai vakautta? Ovatko he avoimia uusille tuulille vai hyvin perinteisiä?

    Muista, että värit eivät ole ikuisia ja voit aina kokeilla ja muuttaa sekä lisätä niitä esim. aloittamalla kahdella.

  • Intuitiota ei pidä unohtaa. Liiketoimintaan, tuotteisiin ym. liittyvät asiat ovat vähintäänkin yhtä tärkeitä.
    Yllättävyyttä voi saada aikaan monella tavoin.

  • Ennakkoluulot ja asenteet saattavat olla esteenä värien valinnalle. Esimerkiksi vaalenpunainen ja pinkki ajateltiin ennen kuuluvan vain lapsille ja naisille.

    Nyt DNA ja monet nykyajan yrityksen käyttävät sitä dynaamisuuden symbolina, mutta myös erottuakseen muista.

    Jos joku väri tuntuu liian rohkealta, kokeile eri sävyjä. Väri muuttuu paljon. Älä yhdistä liian montaa väriä ja taas yksi väri yhdellä sävyllä ei tuo elävyyttä.

VISUOPISTO KOULUTTAA YRITTÄJIÄ JA MUITA KIINNOSTUNEITA VÄRIEN VALINTAAN JA KÄYTTÖÖN LÄHTIEN VÄRIOPIN JA-TEORIAN TÄRKEIMMISTÄ SEIKOISTA, JOIDEN YMMÄRTÄMINEN ON EDELLYTYKSENÄ HYVÄÄN VÄRIEN VALINTAAN JA KÄYTTÄMISEEN TEHOKKAASTI MARKKINOINNISSA.

JATKOKURSSILLA OPIT PÄÄSET SOVELTAVAAN VISUOPISTON OMAA ELÄVÄÄ VÄRIOPPIA SUORAAN OMAAN YRITYKSEESI.

KURSSIT SUORITETAAN ITSENÄISES TI, MUTTA NIIHIN SISÄLTYY TEHTÄVIÄ JA NIIDEN TARKASTUS SEKÄ 30 MIN (ETÄNÄ) YHTEENVETOPALAVERI, JOSSA VOIT MYÖS KYSYÄ SOVELTAMISESTA TAI MISTÄ VAIN.

Edellinen
Edellinen

VIDEOIDEN TEKEMINEN ILMAN VIDEO-OSAAMISTA